Η Φαίη Αντωνίου είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στην Παιδαγωγική Ψυχολογία των ατόμων με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Σπούδασε στο Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας (κατεύθυνση Ψυχολογίας) στη Φιλοσοφική Σχολή, ΕΚΠΑ.
Ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στην Ειδική Αγωγή και Ψυχολογία στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΕΚΠΑ και το Διδακτορικό της στην Εκπαιδευτική Ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο Goethe της Φρανκφούρτης.
Εκπόνησε τη μεταδιδακτορική της διατριβή, ως υπότροφος του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ) στην Ειδική Αγωγή & Ψυχολογία, στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Από το 2007 και έως σήμερα έχει συμμετάσχει σε ομάδες δημιουργίας και στάθμισης ακαδημαϊκών (Τεστ-Ανάγνωσης, Παντελιάδου & Αντωνίου, 2008. Δοκιμασία Αξιολόγησης Δεξιοτήτων Ανάγνωσης- ΔΑΔΑ, Παντελιάδου, Αντωνίου & Σιδερίδης, 2019) και γνωστικών εργαλείων αξιολόγησης της Νοημοσύνης (RAVEN, Σιδερίδης, Αντωνίου, Μουζάκη, & Σίμος, 2015. WPPSI-III, Σιδερίδης & Αντωνίου, 2015).
Έχει επίσης συμμετάσχει σε προγράμματα ΕΠΕΑΕΚ και ΕΣΠΑ επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στο αντικείμενο των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών, ενώ έχει υπάρξει Επιστημονική Υπεύθυνη του προγράμματος ΕΣΠΑ Ταχύρρυθμη Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στην Εξ αποστάσεως Εκπαίδευση.
Το ερευνητικό της έργο έχει δημοσιευτεί σε ελληνικά και διεθνή επιστημονικά περιοδικά και εστιάζεται στην αξιολόγηση των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών και στην αντιμετώπιση των δυσκολιών ανάγνωσης και γραφής παιδιών & εφήβων με και χωρίς Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες.